איך מבצעים תיקון ציר דלת באופן נכון ומקצועי

תיקון ציר דלת זה מושג רחב שכולל בתוכו הרבה מאוד אירועים ותתי ארועים שונים. אנחנו, העובדים אצל 'מנעול ומפתח' יודעים להגיד, לאור מקרים רבים בהם טיפלנו כי תיקון ציר דלת לעיתים נדמה בתור מקרה פעוט, אבל האמת היא כי תיקון ציר דלת דומה במידה רבה מאוד לתיקון חלקים שונים במנגנון הנעילה. על פניו, אנחנו יכולים לחשוב כי מה שלא נוגע למנעול עצמו לא מוגדר בתור אלמנט חשוב בתוך המנגנון הגדול הוא מנגנון הנעילה. אבל האמת היא כי תיקון ציר דלת זו פעולה אליה יש להתייחס בכובד ראש, שכן ללא תיקון ציר דלת מקצועי ומיומן, אנחנו עלולים לראות מאין 'תאונת שרשרת' ,הופעה של פגמים בעוד ועוד חלקים שמשפיעים בסופו של דבר על מנגנון הנעילה בעקבות לחצים לא נכונים שהופעלו על מנגנון שאמור היה לעבוד באופן חלק.

כדי להבין טוב יותר על מה מדובר, כדי לשאול מתי ניתן לגשת לתהליך של תיקון ציר דלת באופן עצמאי ומתי יהיה נכון לגשת לקבלה של עזרה מקצועית, אנחנו, העובדים בצוות העובדים של 'מנעול ומפתח' נשמח לתת לכם את כל המידע הדרוש.

התקנת כספת קיר

כמה מילים על התפקיד של ציר הדלת

דלתות הן לא המצאה חדשה, הנחה של מאין קרש, מעוצב יותר או פחות כדי להסתיר את מה שנמצא בפנים, בין אם מדובר על בגדים שלא מסודרים בקפידה ובין אם מדובר אל הבית עצמו, זו תופעה מוכרת עוד מימי הביניים וכבר בעת הקדומה. אלא שלא תמיד נעזרו בצירי דלתות כדי לאפשר את החיבור שבין הדלת לפתח ובין פתח החלל, כלומר, המשקופים.

היום אנחנו חיים בעולם מתקדם יותר, לכן, כדי לשמר את הדלת קרובה למקום האיחסון או לבית, קיימים צירים שמאפשרים את התנועה החופשית של הדלת עד לסגירה מלאה של זו על הפתח. ציר הדלת חייב להיות משומן היטב ולפעול כנדרש. זאת משום שפעולה לא נכונה של ציר הדלת עלול להביא ליצירה של לחץ בין הדלת ובין המשקוף, או חלל האיחסון, לכן, תיקון ציר דלת הוא קריטי, שכן, במידה והתיקון לא מביא לידי כך שהדלת תיסגר כנדרש, אז אנחנו נראה את כל אותן תקלות שניסינו לפתור, מתרחשות שנית.

תיקון מנגנון לדלת
תיקון מנגנון לדלת

תיקון ציר דלת - האם יש לקרוא לאיש מקצוע או שאפשר לפעול לבד

כמובן שאין כאן אמירה חד משמעית. אנחנו, העובדים בקרב העובדים של מנעול ומפתח, יודעים להגיד כי לעיתים תיקון ציר דלת זו עבודה אותה אפשר לעשות באופן פרטי ללא כל בעיה. למשל, במקרה בו יש לשמן ציר בודד או לחזק בורג סורר, אבל לעיתים, תיקון ציר דלת זו עבודה אותה יש להפקיד בידיים של מומחים. מתי תדעו להפקיד את העבודה של תיקון דלת בידיים הנכונות? הכנו עבורכם כמה סימנים שיעזרו לכם לדעת:

  1. כאשר הפגיעה בציר הדלת פגעה בדלת ממש: תיקון ציר דלת זו עבודה אותה עושים כאשר מדובר על תקלה נקודתית. תיקון ציר דלת זו לא עבודה אותה ניתן לעשות כאשר הפגיעה הביאה לידי פגיעה בדלת ממש. לכן, ההמלצה היא, במקרים כאלו, לפנות לאנשי מקצוע, העובדים במנעול ומפתח או בכל מקום אחר ולבקש כי אלו יתנו לכם מענה ויבצעו תיקון ציר דלת עבורכם.
  2. תיקון ציר דלת במקרים בהם הציר נשחק באופן כזה שהוא לא מצליח לצאת מהמקום: לעיתים, חלודה ורטיבות פשוט מונעים מציר הדלת לצאת. זה הזמן לקרוא לאנשי מקצוע מיומנים על מנת שאלו יבצעו תיקון ציר דלת בצורה הטובה ביותר.
  3. תיקון ציר דלת צריך להתבצע בידי מקצוענים כאשר מגיע הרגע להחליף את הדלת: כאשר מדובר על החלפה של דלת ממש, אל תקחו סיכונים. אנשי מקצוע מעולים יבטיחו כי הדלת ומנגנון הנעילה השלם יעבדו כנדרש ללא כל תקלות מיותרות.

תיקון מנגנון לדלת לא תמיד יהיה המעשה המשתלם ביותר

תיקון מנגנון לדלת הוא אמנם האינסטינקט הראשון, אבל לא מעט פעמים, אנחנו, העובדים בצוות העובדים של מנעול ומפח חושבים כי מדובר על האפשרות הפחות נכונה. תיקון מנגנון לדלת זו פעולה אותה ניתן לעשות כאשר הדלת והמנעול עצמו לא נפגעו באופן משמעותי. אבל, גם במקרה של תיקון מחזיר דלת וגם במקרה של תיקון מנגנון לדלת, חשוב לבחון האם התנאים של המקרה מאפשרים תיקון מלא של התקלה או שמא אלו רק יובילו לשורה של תיקונים נוספים שלא לצורך.

חשוב לזכור, בייחוד במקרים של תיקון מחזיר דלת, אבל לא רק, כי מנגנוני הנעילה התקדמו בשנים האחרונות כמו גם הדלתות והמנגנונים המגינים על הדלתות. כלומר, לעיתים, שווה להחליף משום שהפתרונות הטכנולוגיים החדשים פשוט יתנו לכם מענה טוב יותר במחיר דומה לזה שתשלמו על תיקון.

איך ניתן להימנע מביצוע תיקונים מיותרים בצירי הדלתות

זה לא סוד שהזמן הרי עושה את שלו. שחיקה ובלייה הם תהליכים טבעיים המתרחשים ממש כל הזמן במקרים של חפצים שונים. תיקונים רבים יכולים להיחסך מכם במידה ותפעלו נכון תוך שאתם מגינים עד כמה שניתן על צירי הדלת ומנגנוני הנעילה השונים. מתי תוכלו להבחין בכך שיש בעיה? הנה מספר חוקים קצרים שיעשו לכם סדר ויעזרו לכם להבין מתי הגיע הזמן למצוא פתרון:

  1. כאשר הדלת משמיעה קולות: יש איזה רגע בו אנחנו כל כך רגילים לקולות אותם משמיעים חפצים שונים ברחבי הבית עד שאנחנו פשוט לא מוכנים להכיר בכך שיש בעיה אליה יש להתייחס ולתת את תשומת הלב הראויה לפתרון הבעיה.
  2. כאשר אתם רואים כי הדלת לא נסגרת כמו שצריך: העבודה של הדלת היא להיסגר כנדרש ולהגיע עד למעצור הדלת. אין שום סיבה שהדלת לא תיסגר עד הסוף. במידה ואתם מוצאים את עצמכם מפעילים לחץ מיותר על הדלת, זה הזמן שלכם לפנות ולברר האם יש תקלה במנגנון הנעילה שדורשת התייחסות.
  3. אם אתם רואים כמה ברגים רופפים ואתם מבטיחים לעצמכם שאולי ביום אחד תתקנו את הכל: האמינו לנו, אתם ממש לא רוצים להגיע לרגע האחרון. הדבר הנכון ביותר תמיד הוא לעשות הכל כדי לפתור את הבעיות הללו מראש.

תיקון מקדים יחסוך לכם לא מעט

זה לא תמיד הכי קל, לעזוב הכל ולצאת לטפל במנגנון הנעילה או בציר הדלת, אבל מתן תשומת לב והתמקדות בכל מה שדרוש תיקון יביא בסופו של דבר לכך שתטפלו בבעיה קטנה בהרבה מזו שחשבתם שתיאלצו לפתור לכתחילה.

אנחנו, העובדים אצל מנעול ומפתח, נמצאים כאן כדי לתת לכם את הכלים המקצועיים שיעזרו לכם לפתור כל בעיה על הצד הטוב ביותר. אנחנו כאן כדי לעזור לכם למצוא את התשובות לשאלות שונות שעלולות לעלות וכמובן, על מנת לתקן עבורכם את צירי הדלתות במידת הצורך. תיקון של הדלת יביא למנגנון נעילה תקין ועובד לאורך זמן.  

עוד משהו מעניין על: תיקון סף דלת, תיקון משקוף דלת, תיקון דלתות

052-912-8989 דילוג לתוכן